ابراهیم میرزاپور در مسابقات جام جهانی 2006 با داشتن 28 سال سن از دروازه تیم ملی فوتبال کشورمان دفاع کرد، او در این زمان دروازه بان تیم فولاد خوزستان بود و یک سال قبل با تیم فولاد خوزستان قهرمان مسابقات لیگ ایران شده بود

ابراهیم میرزاپور از مسابقات مقدماتی 2002 در آسیا با پشت سر گذاشتن پرویز برومند، داوود فنایی و هادی طباطبایی دروازه بان اول تیم ملی فوتبال کشورمان شده بود اما عملکردش در سالهای مورد اشاره مورد اعتراض و انتقاد برخی از اهالی فوتبال در ایران را به همراه داشت.

به گزارش طرفداری، در جام جهانی 2006 او برابر تیم های پرتغال و آنگولا عملکرد متوسطی داشت اما برابر مکزیک اشتباه مرگبارش در شروع مجدد بازی باعث دریافت گل دوم شد.

در حالی که تا آن دقیقه بازی 1-1 بود و ایران بر بازی سوار شده بود، یک شروع مجدد اشتباه از او باعث شد حسین کعبی و رحمان رضایی هم اشتباه کنند و تیم ملی مکزیک برابر ایران گل دوم را بزند.

بعد از این گل روحیه بازیکنان تیم ملی فروکش کرد و ایران یک گل دیگر هم از تیم ملی مکزیک دریافت کرد تا بازی با باخت 3-1 برای تیم ملی توام شود.

بعد از جام جهانی رفته رفته ابراهیم میرزاپور از هیبت دروازه بان اول تیم ملی خارج شد و دروازه تیم ملی از آن پس به حسن رودباریان، وحید طالب لو و مهدی رحمتی رسید.

 

قسمت قبلی:

مردان ایران در جام جهانی | وحید هاشمیان؛ ستاره خاموش جام جهانی 2006